0

شرایط امیدوارکننده بازار پیراهن در شب عید

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه
آغاز دومین مرحله توزیع مواد اولیه پوشاک | شرایط امیدوارکننده بازار پیراهن در شب عید

مجتبی درودیان در رابطه با بازار شب عید پیراهن، اظهار کرد: یکی از دغدغه های تولید کنندگان این محصول تامین مواد اولیه همچون زیپ، دکمه و نخ است و با وجود آن که کمبودی در بازار وجود ندارد، وی نوسان قیمت دلار عاملی شده تا قیمت مواد اولیه مانند نخ در سال جاری بیش از 10 برابر رشد داشته باشد.
وی با بیان این که قیمت هر دوک نه در ابتدای سال حاری برای با 2500 تومان و اکنون برابر با 28 هزار تومان است، تاکید کرد: در شرایط فعلی برای ادامه حیات تولید تمام خریدها به صورت نقدی است و این موضوع نیازمند سرمایه در گردش بسیار زیادی است و این در حالی است که با رشد قیمت دلار در سال جاری سرمایه تولید کنندگان به شدت کاهش یافته است.

عدم کمبود مواد اولیه برای تولید پیراهن

رئیس اتحادیه تولید کنندگان و فروشندگان پیراهن ادامه داد: بازار با کمبود مواد اولیه و محصول نهایی رو به رو نیست، ولی رشد قیمت ها شرایط را به سمتی برده که از میزان تقاضا در بازار کاسته شده است. هرچند در همین شرایط تصمیمات دولت مبنی بر ممنوعیت واردات پوشاک وضعیت امیدوار کننده ای را برای تولید کنندگان به وجود آورده که آثار این تصمیم و اجرای صحیح آن باید در ماه های آینده نمایان شود.
درودیان افزود: تولید های پوشاک و پیراهن با حداکثر توان قطعی خود به تولید پرداخته اند و بازار با کمبود نیاز در محصول نهایی مواجه نیست.

بازار سفارشی دوزی پیراهن

وی در پاسخ به این سوال که آیا در سال های اخیر میزان سفارش دوزی کاهش یافته است، گفت: میزان سفارش دوزی در سال های اخیر به میزان چشم گیری کاهش داشته و مردم برای رفع نیازهای خود به سمت کالاهی آماده و دوخته شده اشتیاق پیدا کرده اند زیرا محصول آماده نسبت به پوشاک سفارش دوزی از قیمت کمتری برخوردار است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان و فروشندگان پیراهن ادامه داد: به منظور دوخت و دوز پیراهن ساده از سوی اتحادیه نرخ مصوبی با توجه به جنس مواد مصرفی و کیفیت دوخت از ۳۰ تا ۵۵ هزار تومان تعیین شده است.

درودیان تاکید کرد: در شرایط فعلی با توجه به کاهش میزان سفارش‌دوزی فعالان صنف پیراهن‌دوزان که در واحدهای صنفی سطح شهر فعالیت دارند برای گذران زندگی به تعمیر پیراهن و شلوار روی آورده‌اند و عمده سفارش‌های دوخت پیراهن مربوط به افراد درشت‌اندام و ریزاندام است.

دیدگاه