0

عدم وجود نگرانی برای تهیه پوشاک شب عید

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه
عدم وجود نگرانی برای تهیه پوشاک شب عید

سعید جلالی قدیری، دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک گفت: صنعت پوشاک صنعتی کاملا رقابتی است و تعداد تولیدکنندگان این صنعت زیاد است، بنابراین در بازار صد در صد رقابتی، تعیین قیمت ها با افراد خاصی نیست.

وی گفت: بازار البسه رقابی است و به همین دلیل نمی‌توان قیمت دقیقی برای پوشاک تعیین کرد. تولیدکنندگان برای فروش بیشتر مجبور هستند به سمت کالای باکیفیت و ارزان قیمت بروند.

دبیرکل اتحادیه تولید و صادرات پوشاک بیان کرد: به دلیل رقابتی بودن بازار بیشتر قدرت خرید مردم و سلایق آن ها مورد توجه قرار می‌گیرد زیرا به دلیل تغییر قیمت ارز، افزایش هزینه ها و قیمت مواد اولیه را طی ماه‌های گذشته داشته‌ایم. مواد وارداتی که شامل انواع الیاف، پنبه و نخ‌های مصنوعی بوده که از قیمت جهانی تبعیت می‌کند.

وی ادامه داد: کمبود مواد اولیه و کمبود نقدینگی از دیگر مشکلات ما در صنعت پوشاک است. نقدینگی مورد نیاز واحدها در دوره کوتاهی از  ماه‌های گذشته دستخوش تغییرات قیمت ارز بود و ارزش پول به یک سوم کاهش یافت که این نوسانات قیمت ارز باعث شده تا نقدینگی دست تولیدکنندگان نیز کم شود.

قدیری افزود: بانک‌ها باید وارد عمل شوند و به تامین نقدینگی واحدها کمک کنند. با توجه به اینکه در ایام عید نسبت به سایر ایام سال میزان خرید مردم بالاست، اینگونه نیست که قیمت‌ها بیشتر از حد معقول بالا رود.

وی تصریح کرد: زمانی که قیمت ارز بالا رفت قیمت البسه وارداتی افزایش چشمگیری داشت. این افزایش قیمت متناسب با قدرت خرید مردم سبب شد تا به نسبت مصرف البسه خارجی کاهش پیدا کند و مردم به سمت پوشاک داخلی روی آوردند.

دبیر اتحادیه تولید و صادرات پوشاک در پایان اشاره کرد: مردم هیچ نگرانی بابت کمبود و یا گرانی کالا برای شب عید نداشته باشند زیرا تولیدکنندگان و فروشندگان ما بازار شب عید را تامین خواهند کرد.

دیدگاه