0

آغاز هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
جشنواره مد و لباس فجر | هشتمین جشنواره مد و لباس فجر

آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین المللی مد و لباس فجر در غیاب وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و با خواندن متن پیام او در روز 26 بهمن ماه در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت و گو کار خود را آغاز کرد. در مراسم مذکور علاوه بر طراحان و صنوف لباس کشور، محمد مجتبی حسینی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، حمید قبادی رئیس هشتمین جشنواره مد و لباس، جمعی از نمایندگان مجلس همچون سیاوشی و احسان قاضی زاده، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور، ملاوردی دستیار ارشد رئیس جمهور در امور حقوق شهروندی، حیدری معاون وزیر، کار اندیش معاون حقوقی و جمعی دیگری از روسای اتحادیه ها حضور داشتند.

در آغاز این مراسم صدیقه پاک بین دبیر جشنواره مد و لباس گفت: جشنواره امسال گام هشتم را برمی دارد و شاید هنوز برای قضاوت زود باشد اما انتظارات زیادی وجود دارد و ما هم واقف هستیم.

وی ادامه داد: این جشنواره ‌می‌خواهد ویترینی برای مقوله بزرگ فرهنگی، پوشش و لباس باشد، چیزی که گردش 5000 میلیارد تومانی به همراه دارد. این جلسه تمام تلاش خود را انجام می دهد تا با معرفی بهترین طراحان، سکان را در اختیار برترین ها قرار دهد. نباید سکان در اختیار وارداتی ها قرار دهیم. باید فرصت های بسیاری را برای کارآفرینی ایجاد کنیم و در این مسیر نیازمند یاری تولید کنندگان داخلی هستیم.

دبیر هشتمین جشنواره مد و لباس فجر با بیان این که طراحان رسالت بسیار مهمی دارند، اظهار داشت: آن ها باید دانشی را که در محیط های دانشگاهی فراگرفته اند، با فرهنگ ایرانی اسلامی تلفیق کرده و آن را به بازار پوشاک کشور تزریق کنند.

هشتمین جشنواره مد و لباس فجرسخنان معصومه ابتکار در مراسم افتتاحیه مد و لباس فجر

معصومه ابتکار گفت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی هستیم و پیام رهبر معظم انقلاب را به یاد می آوریم که فرمودند برای ورود به گام دوم انقلاب آماده ایم. ایران از جمله کشورهایی است که همچنان سرمایه های دست نخورده ای دارد. همچنین پیام حسن روحانی، رئیس جمهور ایران که در چهل سالگی انقلاب گفتند، به عنوان رئیس جمهور و دولیت آمادگی کامل برای ورود به دهه پنجم انقلاب را دارند و ظرفیت های عظیم کشور به دست هنرمندان جوانان و متفکران محقق خواهد شد.

او ادامه داد: این ها موقعیت های بسیار مهمی هستند که برای کشور فراهم شده اند. خوشحالم که در این مراسم هشتمین دوره آن با این حجم از استقبال طراحان و فعالان اقتصادی در حال برگزاری می‌باشد، حضور دارم. بی شک در رتبه بندی جهانی و با گذشت از 40 سالگی انقلاب و فعالیت های موفق ایران در زمینه آموزش، هنر و فرهنگ و … ما سرمایه های بزرگی را کسب کردیم و رشد موفقی داشته ایم.

وی اظهار داشت: درست است که میزان غلبه زنانه لباس سنتی و حضور زنان در عرصه طراحی بالاتر است ولی هم در نوع لباس سنتی و هم در عرصه طراحی با وجود اینکه تعداد محدودتری هستند، اما عملکرد بسیار خوبی دارند اما مهم است که زنان و مردانه در کنار هم برای احیای هنرهای سنتی و تلفیق سنت و مدرنیته تلاش کنند. لباس ما اکنون هم باید هویت ایرانی اسلامی داشته باشد و هم با اقتضائات امروز سازگار باشد.

پایان مراسم افتتاحیه جشنواره مد و لباس فجر

در بخش پایانی افتاحییه جشنواره مد و لباس فجر 10 نفر از مهمانان به صورت نمادین ربان هشتمین جشنواره مد و لباس را برش دادند و آن را افتتاح کردند.

این جشنواره با شعار (خوشا مکران و نقش بی مثالش) 26 بهمن تا 2 اسفند 97 از صبح تا 8 شب در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت و گو به کار خود ادامه می دهد و میزبان علاقه مندان به حوزه مد و لباس است.

دیدگاه