0

فعالیت برندهای محرز عرضه پوشاک ادامه دارد

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 2 دقیقه
فعالیت برندهای محرز عرضه پوشاک قاچاق

بهرام شهریاری، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی و پوشاک ایران در رابطه با روند اجرای طرح مبارزه با برندهای محرز عرضه کننده پوشاک قاچاق گفت: این طرح از ابتدای دی ماه 97 توسط ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا و ارز به اجرا در آمده است و با توجه به جدیتی که در اجرای طرح وجود داشت، بلافاصله برخی عرضه کنندگان برندهای محرز پوشاک قاچاق یا واحدهای صنفی خود را تعطیل کردند و یا پوشاک ایرانی را برای جایگزین پوشاک قاچاق در فروشگاه های خود عرضه کردند.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات صنعت نساجی و پوشاک ایران افزود: اما در ادامه با توجه به سنگ اندازی برخی که منافع خود را به دنبال اجرای طرح در خطر دیدند، طرح مدتی متوقف شد و اشکالاتی بر سر اجرای آن به وجود آمد.

وی با بیان این که در حال حاضر طرح مبارزه با برندهای محرز عرضه کننده البسه قاچاق به اصناف و وزارت صنعت واگذار شده است، اظهار داشت: طرح در حال حاضر با جدیت اجرا نمی شود، به طوری که از 110 فروشگاه عرضه کننده برندهای محرز قاچاق که در تهران شناسایی شده بود، حدود 50 فروشگاه هنوز به فعالیت خود ادامه می دهند.

شهریاری ادامه داد: البته تعدادی از فروشگاه های تعطیل شده و در انتظار فرصت و شرایطی برای ادامه فعالیت خود هستند.

وی بیان کرد: مقاومت از طرف برخی مراکز باعث شده اجرای طرح به اصناف و وزارت صنعت واگذار شود و مقرر شده تا ستاد به عنوان یک نهاد اجرایی بر روند اجرای طرح نظارت کند.

در پایان نیز وی اظهار داشت: هرچند ستاد مبارزه با قاچاق کالا منتظر ارائه گزارش از روند اجرای طرح توسط اتحادیه است، ولی خود این ستاد هم مشغول تهیه گزارشی از روند اجرای طرح مبارزه با عرضه پوشاک محرز قاچاق است.

دیدگاه