0

قیمت های بازار پوشاک شب عید باید مهار شوند

زمان مورد نیاز برای مطالعه : 3 دقیقه
پوشاک

امیر خجسته عضو هیات رئیسه کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاثیر قاچاق بر صنعت پوشاک، گفت: مافیاهایی در صنعت البسه به وجود آمده که با ایجاد رانت پوشاک مورد نیاز کشور را از ترکیه وارد می کنند. در برخی موارد این مافیاها با محدودیت عرضه پوشاک، قیمت آن را افزایش می دهند؛ در واقع مافیا در سایه، در حال مدیریت قیمت البسه است.

نماینده مردم همدان و فامنین اضافه کرد: وزات صمت به نقش مافیاها در صنعت پوشاک و فعالیت آن ها هیچ توجهی ندارد. در صورتی که وزاتخانه های ذیربط با حساسیت تمام جریان ها و اتفاقاتی که در این حوزه رخ می دهد را پیگیری کنند، قاچاق پوشاک با این حجم بازار کشور را به دست نمی گیرد.

وی با بیان اینکه ضعیف شدن سیستم های نظارتی باعث رشد و قدرت گرفتن مافیاها شده است، اظهار کرد: از طریق میزان عرضه البسه به بازار این صنعت را از خارج کشور کنترل می شود. وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، اقتصاد و دارایی و تمامی ارگان ها باید بازار پوشاک را مدیریت کنند.

تهیه اشتغال در کشور با قاچاق پوشاک

عضو هیات رئیسه کمسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در حال حاضر که به شب عید نزدیک می شویم، این بازار به کنترل و هدایت نیازمند است تا مردم از التهابات موجود دچار خسران نشوند، ادامه داد: قاچاق پوشاک از یک سو اشتغال کشور را تهدید می کند و از طرف دیگر هزینه های گزافی به مردم تحمیل خواهد کرد. همچنین به دلیل واردات بی رویه و قاچاق البسه چینی تاکنون 360 هزار نفر در کشور بیکار شده اند.

پوشاکمدیریت بازار پوشاک توسط سوداگران

خجسته تاکید کرد: در صورتی که از قاچاق البسه جلوگیری نشود، کارگاه ها و کارخانه های بسیاری در این حوزه به تعطیلی کشیده می شود. در حال حاضر سوداگران بازار پوشاک را مدیریت می کنند. در این شرایط نه تنها مصرف کننده صدمه می بیند، بلکه فروشنده نیز به دلیل کاهش قدرت خرید مردم و فروش کم نمی تواند در آمد مناسب کسب کند.

این نماینده مجلس دهم با بیان اینکه عدن ثبات و ضعف مدیریت در حوزه پوشاک شایسته دولت نیست، ادامه داد: اسناد مربوط به مشکلات موجود در این حوزه در فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی جمع آوری و پرونده آن به قوه قضایی فرستاده شده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از دلالان پوشاک در مواقع نیاز احتکار می کنند تا قیمت این کالا را به میزان دلخواه افزایش دهند و زمانی که این محقق شد به صورت قطره چکان پوشاک و البسه را به بازار تزریق می کنند، بنابراین قیمت پوشاک در کشور توسط دلالان تعیین می شود و دستگاه های نظارتی همچون تغزیرات به آن بی توجه هستند.

رئیس فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی گفت: با توجه به اینکه به ایام عید نزدیک می شویم، دولت باید با تمام توان حوزه قیمت گذاری و تثبیت قیمت ها اقدامات را انجام دهد تا زمینه برای خرید و تامین نیاز مردم آماده شود.

دیدگاه